Saturday, February 26, 2011

3month1week3days

salam..
3m1w3d..
aduh la.. harap harap masih x terlambat untuk mencari pelamin dalam masa yang terdekat ni. serasenye ramai gak yg kawen bln june ni, almaklumlah cuti skolah. ramaila yg dtg menjemput n mengundang nye.. yea tak? harap stil available untuk B n H kay..


next week nak p cari dah brg brg hantaran sikit sikit. harap harap dalam lingkungan bajet aku no. kalau dak, semput aku nak pulun ot plak. erm.. aku dah plan ngn B, nak nikah 3 ni. tp bersanding 10 kat ketereh n 11 kat baling. tp cam lama jer jarak n masa n waktu yg memisahkan kita kan?? dah la cuti terhad n balik dr cuti of course mesti meja dah bertimbun. harap harap ade la yg wat time aku x de. lau x , terpaksala aku balik memalam buta lagi. ehh.. iye ke? x de la.. saja ja nak suspen.

 erm.. nanti abah balik dr rumah apit, harus g amik brg NCR dah. 
sesambil surf internet:- jumpe la ayat ayat ....


MAHA Suci Allah yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasang-pasangan, sama ada dari yang ditumbuhkan oleh bumi atau dari diri mereka ataupun apa yang mereka tidak mengetahuinya. (Yasin: 36)
Di dalam syariat Islam, hidup berpasang-pasangan itu terbentuk melalui pernikahan atau perkahwinan.
Perkahwinan adalah perkongsian hidup antara suami isteri dengan ikatan pernikahan. Nikah itu pula ialah suatu akad (ijab dan kabul) bagi menyatukan lelaki dan perempuan dalam satu ikatan untuk mengharuskan dengan menghalalkan pergaulan dan persetubuhan menurut syarat-syarat yang ditentukan oleh syarak.
Pernikahan atau perkahwinan merupakan salah satu sunnah Rasulullah SAW, sebagaimana hadis Baginda maksudnya: “Daripada Aisyah R.a ia berkata : Telah bersabda Rasulullah SAW : Perkahwinan itu adalah sunnahku, sesiapa yang tidak suka mengikut sunnahku maka bukanlah dia dari golongan umatku”. (riwayat Al-Imam Ibnu Maajah)

erm.. harap harap aku dapat menjadi isteri yg solehah... amin..
kay la .. nak surf lagi tp cam banyak kija la pulak yg menanti di alam realiti ni.. sambung next post okay..
cu again.





No comments:

Post a Comment