Friday, November 13, 2009

Aku dan Dugaan Dan New Me

Salam sejahtera.. wat diriku dan semua umat aIslam , kali ni aku nak ceritakan serba sedikit dugaan dalam hidupku.. yang terpaksa aku tempuhi dalam keadaan sekarang.. manusia yang memang tak lekang membuat kesilapan dan kekhilafan yang sentiasa ada dalam diri seorang yg bernama manusia dan bagaimana seseorang itu menggunakan akal fikiran yang dianugerahkan oleh Allah terhadap hambanya..

sering kali dalam kehidupan didunia ini manusia memandang rupa , harta benda , kuasa yang menjadi persaingan dalam setiap naluri manusia.. aku pun tak terlepas dari pandangan untuk menjadi seseorang yang berjaya.. dalam hidup jua akhirat.. tapi aku merasakan yang aku aku tak punya apa pun selain dari hutang yang membebankan...kerja yang tak berapa nak tetap lagi.. buknya aku mahu rumah mewah harga berjuta, bukan pangkat setinggi PM, mungkin rezeki yang aku mintak x sampai lagi ke tangan aku lagi agaknya.. bukan waktunya walau aku mendesak sekalipun jika Allah tak izinkan , tak mungkin kesampaian juga akhirnya.... biarlah aku melngkah dalam kehidupan kedua ini dengan kurniaan Allah S.W.T dengan rezeki yang halal lagi berkat.

Mungkin selama ini aku hanya tahu mencari kehidupan dunia sahaja namun tegakah aku menghadapi semua ini, semoga Allah memberku petunjuk agar dipermudahkan segala urusan ku di dunia dan di akhirat.. aku akan berusaha walau sampai mana daya ku sebagai hamba Allah dalam kahidupan di dalam dunia fana ni hanya sementara.. namun aku jua tak punya harta di akhirat.. Ya .... Allah.. beratnya fikiran melangkah kedalam yang tak tersampai dek fikiran ku.. banyak nyer dosa dosa ku terhadap mu... sesama manusia.. siapa lagi.. aku harap aku tak ade dosa ngn binatang yang aku seksa... aku rase memang tak der pun.. dosa kepada aku sendiri menzalimi diri sendiri .. ermm.. keluhan yg memberatkan fikiran ku.. aduhai.. bangunlah bangkitlah menuju wawasan yg banyak lagi perlu dicapai...

Semalam abg dah gtau yg dia nak aku cari keja yg dapat pendapatan tetap... wahai abg ku, sebenarnya itulah yg ayang nak..untuk waktu yang sekarang tiada istilah lagi waktu untuk bermain main ...dah dewasa.. cuma pengalaman harus mematangkan fikiran, wahai hati bersabarlah... bertawakallah dalam kehidupan ini sesungguhhnya aku akan terus berusaha mencari apa yang aku inginkan...


No comments:

Post a Comment