Wednesday, January 20, 2010

Aku dan azam tahun baru 2010

salam,   Assalamualikum.. wbt,

erm.. dah dekat 20 hari berada di tahin baru ni , tapi aku plak yang nak cakap pasal azam, waduh la nampak sangat aku ni ketinggalan zaman, maafla baru nak update blog, blog orang lain ku baca semuanya nampak macam tersusun rapi tapi bila balik tgk blog comey aku nih, cam terse ketinggalan zaman yg amat.. maaf la wahai readers sekalian alam, aku hanyalah insan lemah dalam meniti hari hari yg mendatang dan baru lagi nak belajar bak pantun dulu dulu... cam x ingat aje nak publish kat sini , nanti kalau la aku teringat meh la aku tulis balik erkk..

sebenarnye ape la yang aku nak wat erkk.. dari sumber sumber orang orang yg aku bertanyakan through the internet ni pon boleh pakai juga.. sekarang ni aku not officially kija lagi and n not officially lagi pengganggur.. apa jenis kategori aku nie.. nak kate ader kija, memang ader tapi nak kate x der kija memang aku tak kuar rumah kija.. so, whats the category am I? whoaaa...... speaking London wa cakap sama lue... erk.. mesti pening kan dengan kenyataan yang aku wat secara terbuka ni kan...

  1. aku dapat offer jadi team leader outsource data entry yang conducted by pakcik, tapi aku perlu cari orang bawah aku untuk dapat gaji... dalam erti kata yang sebenarnye duit.. tapi kalau x der org bawah aku, aku still dapat duit atas apa yg aku key in tapi skkrg aku punye training pon x abes lagi, so skrrg ni leh consider as aku ni .. habuk ade la.. .mesti pakcik offer kat TL lain ploop, bengang pon ade tapi ape lah salahnye kalau mengajar aku walau broadband aku ni x berapa nak stabil.. wahai broadband ku, stabil kanlah kkau sendiri erkk aku dah abes ikhtiar dah,...lau x mau mesti guna duit kan.. bertahan lah sehingga aku dapat menampoung onkos kou ni haa..dah la sekarang ni ongkos hidup semakin meninggi tapi aku ni dikira sebagai dalam ketegori bernasib baik sikit dari mereka yang kene buang kija and menanggung beban hutang and terikat mana mana pihak laa.. mmm merapu meraban lagih aku nih.. dah la mata cam nak kene gam ajer.. mgantokk arr woii tapi hati x sedap nak abes kan jugak malam ni..
  2. ermm bru masuk no 2, so sementara nak dapatkan ODE and abeskan training tue, memang le aku ni consider as x masyuk lagi la.. mesti kowank paham kan ape yg dikatakan masyuk..  dok sesaje ler.. macam x de masalah ploop aku ni,.. tapi tu la the big problem aku .. x kuar and x jugak masuk.. sebab tu la aku tanye korang .. aku ni jenis kategori mana..? kategori kategori.. banyak kategori ke haa? hahh lantaklah... 
  3. ermm sambil menyelam minim air, aku nak berjinak dengan online business x kire la blogging ke , forex ker, affiliate programme ke, prepaid4u ke, anything, janji masyuk la..so, skrg ni la jugak aku dok tgh usha usha anything yg janji masyuk.. so, kalau le korang aderINFO yg nak share ngn aku leh la.. SHARING IS CARING   ayat yg biase aku dengar masak EDSB, nice experience to explore but for me EDSB is not suit with me.. jangan laa korang tanye erkk malas dah aku nak citer pasal tu, cukup setakat aku cakap pasal FOREX.. menikam sukma..
  4. so,so lagi.. aku nak cari jugak kija tetap... yang boleh menampung aku. aku bukanya nak dok lama kat umah uda, diia pon ader keluarga sendiri, xkan lah aku nak menyepit  aje kat dia kan.. x kira dimana tapi yg penting mesti la kat penang , coz aku rindu sgt penang... rindu penang ke orang kat penang ha? lu pikir la sendiri ( tagline Nabil) kalau jauh ngan afiq, mesti aku rindu kat dia kan(anak sedare) daa.
  5. aku nak buat some investment and savings.. huh macam banyak duit aku nih.. tak pa.. planning tu yg penting macam mana sekalipun aku mesti gak nak wat.. even step by step..
  6. aset ( penting loh, x der ni.. macam x der harta) nak wariskan untuk anak anak...(future plans ngn hubby daa)
  7. satu lagi dimana aku bebas dr hutang piutang and jugak x lagi mengharap belas ihsan dari PAMA ( malu weh doh besau ini mitok lagi) ayat wat sedap hati jer nih.. hua hua
  8. last but not least .. aku berminat ngan PROPERTY.. any suggestions my friends?
okey la, semakin nak terkatup mata ku ini, alih alih dah dekat kol satu setengah pagi dah.. esok mesti aku asyik nak tido , mujur leh tido kalau afiq x tido, aku pon x leh tidoq gak ler..  oppss lupa nak gtau status aku sej=karang ni jadi babysiter AfiQ, comey budak tu, tp masyaAllah payah nak tido..kuat meragam.. almaklumlah anak sulong.. okey lah x de sebijik gambo pon kau nak letak kat sini kan, dr tadi asyik membebel aje kija aku nih, so ni la afiq.... i miss you.. tido yea afiq esok, cheq ngah pon nak sambung tido gak kalau apit tido.. ( x sedar diri lagi ke cheq ngahwoiii) motivasi kepada diri sendiri...

okey bebeh.,.. chaloo zzzzzzzzzzzzzzz

mase nangis, aler ciannyer die...


ni ploop mase baby lagi, dok asyik tido aje.. nak main pon x leh







ni waktu dah besau sikit semasa dalam penjagaan ku.. caya lah

kay la afiq cheq ngah pon nok tido doh ni.. tata titi tutu
miss you


No comments:

Post a Comment